de eerste paar dagen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van inkie - WaarBenJij.nu de eerste paar dagen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van inkie - WaarBenJij.nu

de eerste paar dagen

Door: inkie65

Blijf op de hoogte en volg inkie

01 December 2012 | Indonesië, Ubud

Hallo allemaal,

Ik ben hier nu 2 1/2e dag bij de Yayasan. De vliegreis met Malaysian Airlines ging goed. Tot Kuala Lumpur had ik 2 stoelen voor mezelf dus ik kon zelfs wat liggen. Toen ik aankwam stond gelukkig de chauffeur van de Yayasan daar, dus ook dat is goed gegaan. M’n koffer is trouwens opengemaakt want het slotje is er in z’n geheel af. Hopelijk niets eruit en gelukkig had ik bovenop op a4 geschreven waarvoor al die “gekke spullen” waren.

Ik had het eerlijk gezegd de dag van aankomst wel even moeilijk. Was denk de vermoeidheid v.d. reis. En….je zal het niet geloven maar had ook even moeite met de warmte….alles plakte aan me. Snel douchen dus. Er is alleen koud water maar niet erg dus. Even doorkomen en dan is het juist wel lekker (behalve ‘s ochtends) vooral omdat het zo warm is. Op de kamer hebben we alleen een plafondventilator, dus eigenlijk nog minder dan een fan, dus je hebt je afgedroogd en hup alles plakt alweer aan je.

Er zijn hier nu 4 Nederlanders en 1 meisje uit Zweden. De 4 jongeren uit Holland zijn vandaag weggegaan. En ik kreeg nu m’n eigen andere kamer, vanwege plaatsgebrek sliep ik 2 nachten bij het Zweedse meisje op de compound van de leiding (echtpaar Nyoman en Ketut). Een compound is een klein ommuurde terrein met meerdere gebouwtjes waar familie bij elkaar woont, dus meerdere gezinnen. En natuurlijk een tempeltje op het terrein. Hier was trouwens een paar jaar terug ook de school maar die staat nu op een ander terein 3 minuutjes lopen hier vandaan. Had wel een probleempje met m’n koffer enzo want het paste er nooit meer zo goed in als het zat. Kleding zat ingeseald en ik had m’n kleding dus nodig zonder dat ik echt m’n koffer kon pakken

Gisteren (Vrijdag) wat op de school geobserveerd en de logboeken nagelezen die vorige vrijwilligers hebben geschreven. Eerst bij de gehandicapten gekeken. Nu was het natuurlijk een bijzondere dag omdat er afscheid vandaag genomen wordt van 4 vrijwilligers. Dus dansen, schminken etc. De middaggroep is onderverdeeld in 4 niveaus. De jongsten, 2 middengroepen en de oudsten. Omdat ik ook ga haken, krijg ik eerst de oudste groep. Oeps wb Engels dus even aanpoten voor me…Vandaag waren ze er niet. ‘s Ochtens zijn hier aleen de gehandicapte kinderen de rest gaat 1/2e dagen naar school dus komen die alleen ‘s middags. O ja, trouwens bij het zien en meemaken van de kinderen die er waren voelde ik me weer helemaal goed en ik heb er zin in. Heb ook gezegd dat ik me flexibel opstel en ze me kunnen inzetten waar het nodig is.

Ook wat inkopen gedaan., verzorgingsproducten en voor het werk, wat schoolspullen. En natuurlijk…..meteen de weg kwijt. Merk dat mijn slechte geheugen me flink parten speelt. Moet dus veel notities maken.

Vandaag ben ik naar Ubud geweest voor rest van wat spullen die ik miste (dagcreme vinden is een probleem hier bijv het is allemaal whitening en dat wil ik natuurlijk niet voor m‘n gezicht) Ook heb ik hethotel uit 2011 van me opgezocht te vragen of ik morgen een dagje te mogen zwemmen (want dat mis ik wel hoor…) En…de eigenaar kende m’n gezicht nog dus ik mag gratis zwemmen enzo. Heb een eind afgelopen vandaag. Heb 2 hele grote blaren en was vreselijk bezweet en beplakt toen ik te massage ging. Dat moest ik even doen hoor. Heerlijk, 1 uur lang voor maar E4,80

Weer terug dus naar m’n eigen kamer verhuizen op 4 minuutjes ik lopen, maar een veel mooiere en ook grotere kamer (foto‘s hiervan later, ben fototoestel vergeten en alleen waar we eten en ik tot vandaag sliep is internet en dan nog heel slecht (had vanmorgen al wel wat foto‘s op m‘n computer gezet). Er komen dit weekend en begin week vrijwilligers bij. 1 uit Holland, 1 uit Belgie 1 uit Australie (maar 4 gaan er dus weg).
Tot later,
Ingrid

Enne…..NIET op de Facebook-knop klikken ajb!!!!!!!




  • 01 December 2012 - 14:54

    Janna:

    dag Ingrid,
    dan zal ik de eerste zijn die reactie geeft op je eerste reisverslag vanuit de plaats van bestemming. Fijn dat je er nu bent en dat het begonnen is. Neem je tijd om te acclimatiseren - wat een overgang van klimaat! En leuk dat ik mee mag kijken, lezen en leren over je tijd daar in het kindertehuis. Groetjes

  • 01 December 2012 - 23:16

    Els Elsinga:

    He inkie,

    Wat een uitgebreid verslag zeg. Heb al helemaal een indruk hoe het jou daar vergaat.
    Je hebt al heel wat ondernomen in die paar dagen. Wat een energie (ondanks de hitte).
    Maar niet klagen over het weer hoor, want hier is het natuurlijk snertweer!!!!!

    Nou meid geniet er lekker van en veel plezier met de kindertjes.

    Gr. Els

  • 02 December 2012 - 09:51

    Thilly Faas:

    dank voor je eerste balinese verslag, Ing'..! ff de overgang wat t weer betreft, plan-plan dus he. leuk te horen dat er meerdere werkers zijn, een internationaal gebeuren dus. ben al benieuwd naar de foto's! jouw dag zit er bijna op, de avond gaat straks alweer beginnen..veel liefs, plezier & succes uit Julianadorp, Inkie! x

  • 02 December 2012 - 23:43

    Betsy Laagland :

    Dag Inkie


    Wat leuk om je verslag te lezen.Wat een bofferd, dat je op de heenreis lekker ruim zat en lekker kon liggen. Dit is waar je al die maanden naar hebt uitgekeken.
    Ik wens je een leuke tijd toe daar en probeer ook zo veel mogelijk te genieten!

    Lieve groetjes van Betsy

  • 03 December 2012 - 12:15

    Rene:

    He Ing, mooi dat alles goed is gegaan met de heenreis etc. Ik kon niet bellen woensdag omdat ik vergadering zat, tja moet toch af en toe werken. Ben benieuwd hoe de rest afloopt en of het gaat zoals je had verwacht. groetjes, Rene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inkie

Eindelijk is het dan zo ver. Van kinds af aan heb ik een droom. Eindelijk wordt die droom werkelijkheid. Ik ga 3 maanden vrijwilligerswerk doen met kinderen op Bali. I.i.g. bij Yayasan Widya Guna te Bedulu. Dat ligt dicht bij Ubud in het midden van Bali, Indonesië. Het is een learningcentre/kindertehuis voor kansarme kinderen. Er zijn ongeveer 90 kinderen verdeeld over 3 groepen in de leeftijd van 5 t/m 18 jaar. Ook zijn er gehandicapte kinderen. In deze yayasan blijven maar iets van 6 kinderen die geen thuis hebben slapen, dus het is voornamelijk een learningcentre. Ik ga o.a. daar Engelse les geven. En wat er verder voorhanden is, o.a. het aanleren van haken met plastic tasjes (wat een milieuprobleem is daar) etcetc En dec. 2015 ben ik er weer. Dit keer voor 3 maanden en daarna 1 maand vakantie. Ik ga voornamelijk handvaardigheid geven voor het winkeltje wat ik vorige keer op het terrein heb geopend. De kinderen kunnen daar hun zelfgemaakte handvaardigheidsdingen verkopen aan toeristen die langskomen. De helft gaat naar het kind zelf en de andere helft in de materialenpot

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 14218

Voorgaande reizen:

12 December 2015 - 09 April 2016

Vrijwilligerswerk 2015/2016

28 November 2012 - 27 Februari 2013

vrijwilligerswerk in Bali

Landen bezocht: