dol-fijn - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van inkie - WaarBenJij.nu dol-fijn - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van inkie - WaarBenJij.nu

dol-fijn

Door: Inkie65

Blijf op de hoogte en volg inkie

24 Januari 2013 | Indonesië, Ubud

Zo, weer proberen een verslagje te plaatsen, altijd afhankelijk van hoe internet het doet.

Allereerst hadden we het uitje op een vrije ochtend. Batik, houtsnijden en zilver. Ik heb het al eerder gezien maar ach, dan nog maar een keer. Was niet van plan iets te kopen maar toch gedaan. Een houten doosje in de vorm van een vlinder en met een geheime opening. En....een zilveren hanger voor om een ketting, een hele mooie en heeeeel lang getwijfeld want zoiets heb ik nog nooit voor mezelf gekocht....maar hij is zo mooi....!

Met de kinderen heb ik de gekke dieren afgemaakt van toiletrolletjes. Ging het de 1e les nog totaal niet, nu hadden ze de smaak te pakken en de resultaten zijn heel leuk geworden.

En dan....het weekendje Sanur van mijn verjaardagsgeld met natuurlijk het " zwemmen" met de dolfijnen. In de bus ontmoette ik een oudvrijwilligster waarmee ik samen dit weekend zou doen. Leuk om elkaar weer te ontmoeten, beiden vol verhalen. Het hotel hadden we al van tevoren geboekt via internet. Swastika Bunbalow. Best een groot hotel maar alles laagbouw en met wel 3 zwembaden en ook een ontbijtbuffet! De kamer vind ik wat tegenvallen, vooral de badkamer is zwaar verouderd. Er verblijven hier best veel Nederlanders die hier overwinteren.

Het zwemmen met dolfijnen was weer enorm leuk! Al is het wel zo dat het nieuwe eraf is, hoe zo'n beest aanvoelt, de geluidjes etc. en ook de dingen die we deden met de dolfijn, dat wist ik dus allemaal. Maar geweldig weer en wat wordt je vrolijk van die beesten. Ook deden we nu wat nieuws mbv duikbril, de trainer hield je dan onder water door op je schouders te duwen.. De dolfijn gaf je onder water een kusje, bracht je een steentje terug en je kon onder water kijken hoe hij na een sprong in het water kwam. Heel leuk allemaal. De dolfijnen zijn in een groot bassin op een platform in zee. Aan het eind v.d. middag worden de luiken open gedaan en kunnen de dolfijnen in de zee zwemmen. Ze komen terug op fluitsignaal enzo. (en eten)

In Sanur hadden we het zo naar ons zin dat we een nachtje hebben bijgeboekt. Ik mocht van de yayasan een dagje vrij na het weekend. Lekker! En we hebben veel zon gehad. Heerlijk bij het zwembad nog gelegen en...oeps, toch wat verbrand. Het hele weekend dwz 3 overnachtingen, vervoer Ubud-Sanur vv, eten en dus de dolfijnen en zelfs nog een massage, kon ik van m'n verjaardagsgeld betalen. Echt heel leuk zo!!!

Dinsdag kon ik meteen aan de bak. Bij de gehandicapten was er een lerares niet dus heb ik de klas weer overgenomen alleen dit keer de groep die wel al iets kon en ook kon praten en schrijven ook. Ik heb ze woorden als zon, regen, bloem, huis, deur, tafel, stoel, kast aangeleerd, ook het getekend en erbij geschreven en steeds alles in zowel het Indonesisch als het Engels gedaan. En de kinderen deden alles in hun schrift. Handig wel hoor dat ik dat kan.

Met m'n eigen groep begonnen met voor het winkeltje te knutselen. Eerst ansichtkaarten maken, heb hiervoor mooi papier gekocht en ook enveloppen en mooie plastic zakjes. De kinderen tekenden met zwarte pen dingen wat met Bali te maken had en kleurden dit in met wasco. Had wat kaarten die ze als voorbeeld konden gebruiken en anders gewoon uit het hoofd. Alles wat verkocht wordt in het winkeltje straks gaat naar het kind wat het gemaakt heeft. De resultaten waren echt heel erg leuk. Een paar vrijwilligers willen al wat kopen zelfs! Straks ook een groot bord maken met "Shop Yayasan" erop wat ik met de kinderen wil schilderen zodat het voor iedereen duidelijk is. Wil ook fotolijstjes en sleutelhangerrekjes maken met ze en natuurlijk komt alles wat van plastic gemaakt is ook te koop in het winkeltje.

zie ook foto's bij verslag







  • 25 Januari 2013 - 09:51

    Rene:

    He Ing,

    Zo te zien is de regen weer een beetje over en heb je weer mooie dagen. Erg leuk die dolfijnen. Ben benieuwd naar alle foto's enzo. Geniet er van, hier was het vanochtend -8 maar zondag dooit het. Je mist wat dat betreft niet veel.

    Rene

  • 26 Januari 2013 - 15:26

    Betsy Laagland :

    Hee Ingrid

    Leuk die foto.s met dolfijnen. Leuke ervaring lijkt me dat en je ziet er goed uit.Een lekker gezond kleurtje.
    Geniet er nog maar goed van, vooral van het heerlijke klimaat. Hier is het atterkoud, nog wel, maar het gaat binnenkort dooien. Fijne tijd nog en tot mails
    Groietjes Betsy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inkie

Eindelijk is het dan zo ver. Van kinds af aan heb ik een droom. Eindelijk wordt die droom werkelijkheid. Ik ga 3 maanden vrijwilligerswerk doen met kinderen op Bali. I.i.g. bij Yayasan Widya Guna te Bedulu. Dat ligt dicht bij Ubud in het midden van Bali, Indonesië. Het is een learningcentre/kindertehuis voor kansarme kinderen. Er zijn ongeveer 90 kinderen verdeeld over 3 groepen in de leeftijd van 5 t/m 18 jaar. Ook zijn er gehandicapte kinderen. In deze yayasan blijven maar iets van 6 kinderen die geen thuis hebben slapen, dus het is voornamelijk een learningcentre. Ik ga o.a. daar Engelse les geven. En wat er verder voorhanden is, o.a. het aanleren van haken met plastic tasjes (wat een milieuprobleem is daar) etcetc En dec. 2015 ben ik er weer. Dit keer voor 3 maanden en daarna 1 maand vakantie. Ik ga voornamelijk handvaardigheid geven voor het winkeltje wat ik vorige keer op het terrein heb geopend. De kinderen kunnen daar hun zelfgemaakte handvaardigheidsdingen verkopen aan toeristen die langskomen. De helft gaat naar het kind zelf en de andere helft in de materialenpot

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 14217

Voorgaande reizen:

12 December 2015 - 09 April 2016

Vrijwilligerswerk 2015/2016

28 November 2012 - 27 Februari 2013

vrijwilligerswerk in Bali

Landen bezocht: