Het einde is in zicht - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van inkie - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van inkie - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht

Door: Inkie65

Blijf op de hoogte en volg inkie

25 Februari 2013 | Indonesië, Seminyak

Het einde van deze mooie 3 maanden is in zicht. Morgen vlieg ik al naar Holland. Is het echt waar? Zijn het echt 3 maanden geweest? Het lijkt er maar 1!!! echt waar ik zou hier nog veel langer willen blijven...

Eerst nog even terug naar m'n vakantie. Naar Lembongan Island. Ik heb het daar heel erg naar m'n zin gehad. Zat in een leuk hotel met eigen huisje aan het zwembad voor bijna €16,- (Secret Garden Hotel) Ze hadden een eigen duikvereniging maar ik mocht mee als enige snorkelaar. Heb 2 snorkeltours gedaan. Nusa Penida daar was het heel mooi snorkelen, heel veel mooie vissen en mooi koraal bij elkaar.

Ik heb ook de Manta Rays gezien. De grootste roggen ter wereld. Dat was toch zo bijzonder!!! Ik had in het begin, als enige snorkelaar (de duikers waren elders) wel 4 a 5 van die grote joekels om me heen die een ware show voor me gaven door zich steeds te draaien zodat ik en de boven- en de onderkant goed kon zien. Ze waren zo groot dat ik ze niet eens soms goed helemaal op de foto kreeg. Wat een ervaring om mee te maken zeg!!

Ook heb ik een fiets gehuurd om het eiland rond te fietsen. Maar het was best zwaar!! De weg was soms echt niet begaanbaar moest zelfs stukjes lopen. Ook veel heuvels enzo wat in die warmte niet echt leuk is. En....natuurlijk verloor ik m'n plattegrond en verdwaalde ik....euh.....tja.....

Van Lembongan Island weer 1 dagje terug naar het hostel in Sanur waar m'n koffer stond en door naar Jimbaran. Nou.....dat beviel totaaaaal niet!!! Om kort te zijn......alleen m'n kamer was goed maar de rest...en de omgeving....vreselijk! Ik voelde me totaal opgesloten in m'n kamer en werd behoorlijk depri. Ik moest het nog wel proberen van mezelf met een 2e dag maar het ging echt niet. Ik wilde deze mooie 3 maanden niet afsluiten door depri in het vliegtuig te stappen dus besloot om m'n spullen weer in te pakken en nog voor 3 dgn naar Seminyak te gaan. Wel een wat duurder hotel, boven m'n budget maar omdat ik de hele tijd eronder had gezeten mocht dat.

Ik was nog wel vanuit Jimbaran naar de bekende Uluwatu-tempel geweest aan zee. Maar het viel tegen hoor. Het stond op een rots, en het was vol met toeristen. Had gehoopt op een mooie zonsondergang maar de wolken kwamen dus niet.

In Seminyak zit ik dus nu. Het heeft totaal niets met Bali te maken zo met al die toeristen. Als je te massage gaat dan heb je het te koud van de airco en ze hebben er alleen Engelstalige muziek. Ik mis de massages in Ubud.....Wel is er een heerlijk zwembad bij het hotel dus de zon is nu mijn grote vriend!!!! Heerlijk ...

Gisteravond ben ik naar wederom een bekende tempel in zee; Tanah Lot geweest. Ook hier stikte het van de toeristen en ook souvenierkraampjes... Maar de tempel, of het uitzicht daarop vond ik mooier dan Uluwatu. Weer jammer genoeg geen zonsondergang maar ja....

En morgen is het dus voorbij. M'n mooie 3 maanden hier op Bali. Ik mis nu al enorm het mooie dorpje Yeh Pulu/Bedulu. met z'n lieve mensen, de mooie sawah's en natuurlijk de yayasan met de lieve kinderen....Mijn hart gaat naar ze uit en is bij hun....Vreselijk om weer terug naar het koude Nederland te gaan....Maar ook dankbaar dat ik dit allemaal heb mee mogen maken.

Ik wil jullie bedanken voor het lezen van de verslagen en de leuke reacties die jullie schreven. Erg leuk

  • 25 Februari 2013 - 11:08

    Barbara:

    Ing, goede reis naar huis! Je hebt iets meegemaakt wat je de rest van je leven kan koesteren! En je hebt gelijk weer een nieuwe uitdaging: een tweede keer als vrijwilliger, misschien wel voor een paar jaar! Doe wat je hart je ingeeft, jij wordt hier gelukkig van! Ik doe het je niet na!
    We horen de verhalen wel als je terug bent, groetjes,
    Rik en Barbara

  • 25 Februari 2013 - 18:47

    Janna:

    hoi Ingrid, ik wens je een goede terugreis. Met veel interesse heb ik je boeiende verslagen gelezen en de foto's bekeken. Je mooie werk gezien. Je past daar zo goed, bij de kinderen, in het onderwijs, je hebt veel te geven. Mijn gevoel is dan ook: he wat jammer dat mensen die altijd op hun beste plek vertoeven..daar waar hun harten gaan. Want dan zou ik je daar op het schooltje zien. Ik hoop dan ook dan je nog eens terug zult kunnen gaan.
    Hopelijk tref je alles thuis in goede orde aan, en kent je kat je nog... maar dat zal wel. Tot een keer ziens,
    Janna

  • 25 Februari 2013 - 18:49

    Janna:

    corrigeer
    moet zijn: "he wat jammer dat mensen niet altijd op hun beste plek zijn waar ze zijn/wonen"

  • 25 Februari 2013 - 19:06

    Marianne:

    Hallo Ingrid,
    ik wil je alvast een heel goede reis wensen. Wij zijn zaterdag teruggekomen, en ik zou zo weer terug willen vliegen. Die kou hier, en dat grijze weer, brrrrrrrrrrr.
    Maar de herinneringen aan mijn mooie tijd op Bali maken me warm vanbinnen, ik hoop dat jij dat ook zal ervaren, als je eenmaal thuis bent.
    Hartelijke groeten, en wie weet zien wij elkaar eens hier in Nederland? Marianne

  • 25 Februari 2013 - 23:32

    Angeline:

    Goedecreis morgen ing, zie je donderdag.

  • 26 Februari 2013 - 13:47

    J.Pinchetti:

    Ingrid.
    Ik ben natuurlijk weer te laat met jou een goede reis te wensen ,ik hoop dat je een goede reis heb gehad.
    Nu dan een heel warm WELKOM THUIS!
    We hopen dat je toch nog een keer kan gaan en misschien wel voor langere tijd.
    Liefs en groetjes van ons beiden uit de noordzeestraat.

    J.Pinchetti.










  • 02 Maart 2013 - 23:54

    Marianne Bos:

    Hallo Ingrid,

    Welkom thuis in Den Helder. Hopelijk heb je een goede reis gehad.
    Oh wat zal je moeten wennen en wat zal je Bali, met name Bedulu en de kids missen.

    lieve groetjes,
    Marianne Bos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inkie

Eindelijk is het dan zo ver. Van kinds af aan heb ik een droom. Eindelijk wordt die droom werkelijkheid. Ik ga 3 maanden vrijwilligerswerk doen met kinderen op Bali. I.i.g. bij Yayasan Widya Guna te Bedulu. Dat ligt dicht bij Ubud in het midden van Bali, Indonesië. Het is een learningcentre/kindertehuis voor kansarme kinderen. Er zijn ongeveer 90 kinderen verdeeld over 3 groepen in de leeftijd van 5 t/m 18 jaar. Ook zijn er gehandicapte kinderen. In deze yayasan blijven maar iets van 6 kinderen die geen thuis hebben slapen, dus het is voornamelijk een learningcentre. Ik ga o.a. daar Engelse les geven. En wat er verder voorhanden is, o.a. het aanleren van haken met plastic tasjes (wat een milieuprobleem is daar) etcetc En dec. 2015 ben ik er weer. Dit keer voor 3 maanden en daarna 1 maand vakantie. Ik ga voornamelijk handvaardigheid geven voor het winkeltje wat ik vorige keer op het terrein heb geopend. De kinderen kunnen daar hun zelfgemaakte handvaardigheidsdingen verkopen aan toeristen die langskomen. De helft gaat naar het kind zelf en de andere helft in de materialenpot

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1142
Totaal aantal bezoekers 14221

Voorgaande reizen:

12 December 2015 - 09 April 2016

Vrijwilligerswerk 2015/2016

28 November 2012 - 27 Februari 2013

vrijwilligerswerk in Bali

Landen bezocht: