en dan....vakantie! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van inkie - WaarBenJij.nu en dan....vakantie! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van inkie - WaarBenJij.nu

en dan....vakantie!

Door: Inkie65

Blijf op de hoogte en volg inkie

17 Februari 2013 | Indonesië, Ubud

En dan heb ik dan toch eindelijk echt vakantie en ben ik nu gewoon (gedegradeerd tot) toerist! Allereerst naar Lovina. De eerste avond heb ik daar een oud-vrijwilligster ontmoet waarmee ik eerder ook met de dolfijnen in Sanur heb gezwommen. Verder wilde ik heel graag nog een keer naar de Boeddhistische tempel (de enige op Bali) waar ik in 2009 ook ben geweest (ook de mini-borubudur is hier) Het is daar zo mooi, en heerlijk rustig. Ging langs de kant van de weg staan in de hoop om een Bemo te pakken maar die kwam niet. Er stopte wel een man op een scooter die me wel heen wilde brengen, daar zou wachten en dan weer terug voor E3,20. Prima geregeld.

Heb vanuit Lovina een dagtrip snorkelen gedaan naar Menjangan Island helemaal in het noord-west puntje van Bali. Het was ontzettend mooi (zie foto's) ben echt blij dat ik dat gedaan heb zeg! Alleen....moest ik nog een reddingsactie doen! Er was een Balinese mee (vriendinnetje van iemand die ging duiken) zij snorkelde voor het eerst. Bij het strand ging dat best, maar kon ze dus af en toe staan. Maar 2de stop was vanaf de boot in zee, en.....opeens was de boot weg en verderop gaan liggen. Nou,.....ze was totaal in paniek! Kon amper meer. Zwemde als een hondje. Ik greep haar bij de oksel en zwom samen met haar richting de boot, verbaasde me erover dat ze zo snel kon zwemmen. Daardoor raakten we dus uitgeput dus gebood haar langszaam te zwemmen maar daar was ze te paniekachtig voor. Schreeuwde ondertussen naar de boot dat we hulp nodig hadden. Pas toen er meer snorkelaars in de buurt waren en meeriepen kwamen ze. Maar het meisje pakte me om m'n nek en bij m'n schouders dus ik ging kopje onder en zij ook.en heb haar echt van me af moeten duwen en tot kalmte moeten manen en haar vast houden zodat ze niet zonk enzo....uiteindelijk kwam er een bootje...pff....wat was ik bekaf zeg...kon gelukkig zelf weer verder snorkelen.

Door naar Candi Dasa in het zuiden van Bali waar Annerie een huisje heeft en daar logeerde ik ook. Ze heeft een mooi huisje heel dicht bij zee en niet aan de drukke weg. Ze heeft 2 verdiepingen, boven daar woont ze zelf, beneden verhuurt ze, slaapkamer, badkamer, woonkamer en keuken en terras mag je dan gebruiken. Zie: www.facebook.com/buanabali

Vanuit Candi Dasa heb ik een bezoek gebracht naar de yayasan in Seraya waar ik het laatste deel van m'n sponsorgeld (100,-) naar toe wilde brengen en ook nog wat spulletjes. Het ligt daar heel afgelegen. Maar prachtig midden in de natuur en pal aan zee.

M'n koffer kreeg ik inmiddels echt niet meer dicht. Heb gewoon een middelmaatje en mudvol en evengoed gewoon 20,5 kg. Omdat ik ook een paar bij de naaister hier een sarongrok en kebaya heb laten maken kwam er weer wat bij. Gelukkig kan Annerie 3 sarongs voor me mee terug nemen in mei anders had ik het echt niet geweten hoe ik het doen moest....

Door naar Sanur m'n volgende plaats waar ik 1 nachtje verbleef in een homestay in het centrum. Vorige keer had ik bij een groot warenhuis een mooi gekleurd houten beeld v.e. danseres gezien Gelukkig hadden ze hem nogk, dus gekocht. En nou straks nog mee het vliegtuig in smokkelen.

En dan nu Lembongan Island in het puntje van Zuid-Oost Bali. In de hostel in Sanur kon ik m'n koffer achterlaten die in het kantoortje is gezet. Over 4 of 5 dagen kom ik dan weer terug voor 1 nachtje voordat ik naar m'n laatste plaats ga. Welke dat is weet ik nog niet. Jimbaran of Seminyak.

  • 17 Februari 2013 - 13:13

    Thilly:

    geweldige redding, Ing'...! goed gedaan van je, heldin. zo zie je maar wat paniek veroorzaken kan.....gelukkig goed afgelopen!
    geniet ervan, bunga manis, van deze laatste vakantieweken. veel plezier en tot snel in de bulan baru -x-

  • 25 Februari 2013 - 19:16

    Marianne:

    Hee wat leuk, dat je in "mijn"Seraya bent geweest!!! Ik had dit verslag nog niet gelezen, waarschijnlijk omdat ik toen net terugreisde naar Nederland.
    En wat een mooie onderwaterfoto's heb je gemaakt, wij hebben het inderdaad ook zo mooi gezien bij Menjangan Island, bij Permuteran en bij Gili Air, waar we de laatste dagen waren. Een heerlijk bounty-strand, maar helaas geen zon en af en toe regen.........
    Onze laatste dag in Sanur maakte alles goed, met een strakblauwe hemel.
    Hartelijke groetjes, van je "collega" Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inkie

Eindelijk is het dan zo ver. Van kinds af aan heb ik een droom. Eindelijk wordt die droom werkelijkheid. Ik ga 3 maanden vrijwilligerswerk doen met kinderen op Bali. I.i.g. bij Yayasan Widya Guna te Bedulu. Dat ligt dicht bij Ubud in het midden van Bali, Indonesië. Het is een learningcentre/kindertehuis voor kansarme kinderen. Er zijn ongeveer 90 kinderen verdeeld over 3 groepen in de leeftijd van 5 t/m 18 jaar. Ook zijn er gehandicapte kinderen. In deze yayasan blijven maar iets van 6 kinderen die geen thuis hebben slapen, dus het is voornamelijk een learningcentre. Ik ga o.a. daar Engelse les geven. En wat er verder voorhanden is, o.a. het aanleren van haken met plastic tasjes (wat een milieuprobleem is daar) etcetc En dec. 2015 ben ik er weer. Dit keer voor 3 maanden en daarna 1 maand vakantie. Ik ga voornamelijk handvaardigheid geven voor het winkeltje wat ik vorige keer op het terrein heb geopend. De kinderen kunnen daar hun zelfgemaakte handvaardigheidsdingen verkopen aan toeristen die langskomen. De helft gaat naar het kind zelf en de andere helft in de materialenpot

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 14212

Voorgaande reizen:

12 December 2015 - 09 April 2016

Vrijwilligerswerk 2015/2016

28 November 2012 - 27 Februari 2013

vrijwilligerswerk in Bali

Landen bezocht: