lesgeven in de warmte...of zeg maar hitte... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van inkie - WaarBenJij.nu lesgeven in de warmte...of zeg maar hitte... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van inkie - WaarBenJij.nu

lesgeven in de warmte...of zeg maar hitte...

Door: Inkie65

Blijf op de hoogte en volg inkie

06 December 2012 | Indonesië, Ubud

Er is nu een kleine week voorbij. Ik heb het goed naar m'n zin. We zitten nu met 5 vrijwilligers

Zondag ben ik samen met een Australische wezen zwemmen in Ubud (ubudbungalow) De Australische vrouw ging met me mee. Kwam weer Ketut de slimme taxichauffeut tegen. Hij houdt een bordje op met "Free Hug" maar...haha.,achterop staat of je een taxi wilt. Ik heb erg met hem gelachen en natuurlijk kreeg hij even een hug. Hij zoekt er ook niets achter ofzo...

Het zwemmen was zooooo heerlijk...! Maar....na ong. een uur toen we net uit het water waren begon het heel hard te regenen...en dat stopte niet meer. Op een gegeven moment zijn we maar gaan lunchen. De regen hield ook daarna aan dus maar weer terug naar de yayasan.

Maandag begon voor mij het echte lesgeven. In de ochtend helpen alle vrijwilligers bij de gehandicaptengroep. Lekker dat ik wat van de taal versta, het ritueel is iedere dag hetzelfde. De lerares vraagt of iedereen zich gewassen heeft, tanden gepoetst, gegeten heeft etc. Daarna gaan we rustgevende Chi Gong doen . Mooi vind ik dat,.en heel goed voor ze. .

's Middags mijn eerste echte lesgeven. Pff...moest groep D doen de hoogste en beste groep. Maar ik zag dat groep C en B. geen leraar/es hadden en dat vond ik sneu dus heb ze erbij gehaald. Zo kwam het dat ik meteen de 1e dag volle bak had. Eerst een balspel over "je voorstellen". Daarna naar binnen om het thema verder te behandelen. Het ging wel maar voor de oudste kinderen (D) was het echt te makkelijk. Afgesloten met Galgje (Hangman) maar tjee..wat zijn die kinderen slim.

Het regende ook weer, en net toen we na de lunch weer naar school moesten lopen.De kleine straatjes veranderen hier in rivieren...kletsnat!! Ik vind dat ik vind dat mijn Engels niet goed genoeg is voor groep D en ik heb gevraagd of ik voortaan groep C mocht, A en B hadden al iemad. Het haken begin ik wel met groep D. Omdat ik zo slecht ben in namen onthouden heb ik naambadges gekocht.

M'n klas is, ong. 8-12 jr. Ik begon met een alfabet bord-ren-spel. In 2 groepen 1 voor 1 het alfabet op het bord schrijven. De 2de x achterstevoren. Ze vonden het enorm leuk. Hierna wat Engels en het laatste half uur, tekenen met sjablonen die ik mee had genomen. De volgende dag ging ik o.a. verder met het thema "op straat
Vandaag ga ik toch weer groep D teenagers lesgeven. Een recycleles ter voorbereiding op het haakproject met plastic.Feiten van milieu-vervuiling, hoe lang blijft iets liggen als je het weggooit op straat/natuur, een tekstverklaringsles incl. vragen en dan moeten ze zelf een verhaal maken over het thema.

tot het volgende verslagje en bedankt voor jullie leuke reacties!
O ja, internet werkt heel slecht en in mailtjes zit enorme vertraging (soms wel 3 a 4 dgn. zelfs) en ik merk dat sommige dingen niet aankomen maar weet niet wat/hoe.. Hoop dat iedereen bericht hiervan krijgt.
Zie hieronder de foto's

(En....NIET op de facebookknop drukken he.....)

  • 06 December 2012 - 22:03

    Barbara:

    Wat heerlijk voor je dat je het zo naar je zin hebt. Het is erg leuk om zo te lezen wat je allemaal doet en hoe je het beleeft. Ik krijg gewoon heimwee! Het weer in Holland is nu niet zo best. Vandaag de eerste sneeuw gevallen en voor morgen verwachten ze nog veel meer. Volgende week zelfs sibirisch koud! Brrrrr... Je kan maar beter daar zitten hoor. Ik kijk al uit naar je volgende berichtje! Groeten van ons beiden en geniet met volle teugen! Rik en Bar.

  • 07 December 2012 - 09:17

    Marianne Greeve:

    Hallo Ingrid, leuk om jouw verhalen te horen, zo kom ik ook alvast in de stemming! En zeker met die sneeuwbuien, die op dit moment om het huis heen waaien, kijk ik uit naar mijn vertrek naar Bali. Fijne tijd gewenst! Marianne

  • 07 December 2012 - 19:50

    Angeline:

    Hoi ing,
    Leuk je verslagen, fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Ja ik heb je mail gehad en zal je daar zo even op antwoorden.
    Hele fijne verjaardag morgen met de kindjes, ga je van het weekend nog naar Sanur?
    Zwemmen met dolfijnen?

  • 08 December 2012 - 16:38

    Marijke Koopman:

    Hallo jarige jet,
    Fijn dat het goed gaat met je, en heel veel plezier met je collega's.
    Nog vele jaren toegewenst.
    Liefs,

    Tante Marijke en Ome Bert

  • 31 December 2012 - 17:54

    Rene:

    He Ing, happy new year. Je bent een stuk vroeger dan wij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inkie

Eindelijk is het dan zo ver. Van kinds af aan heb ik een droom. Eindelijk wordt die droom werkelijkheid. Ik ga 3 maanden vrijwilligerswerk doen met kinderen op Bali. I.i.g. bij Yayasan Widya Guna te Bedulu. Dat ligt dicht bij Ubud in het midden van Bali, Indonesië. Het is een learningcentre/kindertehuis voor kansarme kinderen. Er zijn ongeveer 90 kinderen verdeeld over 3 groepen in de leeftijd van 5 t/m 18 jaar. Ook zijn er gehandicapte kinderen. In deze yayasan blijven maar iets van 6 kinderen die geen thuis hebben slapen, dus het is voornamelijk een learningcentre. Ik ga o.a. daar Engelse les geven. En wat er verder voorhanden is, o.a. het aanleren van haken met plastic tasjes (wat een milieuprobleem is daar) etcetc En dec. 2015 ben ik er weer. Dit keer voor 3 maanden en daarna 1 maand vakantie. Ik ga voornamelijk handvaardigheid geven voor het winkeltje wat ik vorige keer op het terrein heb geopend. De kinderen kunnen daar hun zelfgemaakte handvaardigheidsdingen verkopen aan toeristen die langskomen. De helft gaat naar het kind zelf en de andere helft in de materialenpot

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 14214

Voorgaande reizen:

12 December 2015 - 09 April 2016

Vrijwilligerswerk 2015/2016

28 November 2012 - 27 Februari 2013

vrijwilligerswerk in Bali

Landen bezocht: