Nog 1 weekje.... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van inkie - WaarBenJij.nu Nog 1 weekje.... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van inkie - WaarBenJij.nu

Nog 1 weekje....

Door: Inkie

Blijf op de hoogte en volg inkie

21 November 2012 | Indonesië, Ubud

Het is bijna zover. Nog een klein weekje en dan ga ik echt.....naar Bali!! en dit keer voor iets wat ik al zoooo lang wil. Vrijwilligerswerk doen. Op naar Bedulu te Bali naar Yayasan Widya Guna een school voor kansarme kinderen/kindertehuis van st. Wins.

De koffer is nagenoeg gepakt. Alleen m'n toilettas nog. Heb 19,5 kg. Keurig gedaan vind ik. Hij zit echt mud-mudvol. Heb al m'n kleding in (oprol) vacuumzakken gedaan. Wat scheelt dat zeg. Zelfs m'n zwemvliezen zitten er in. Verzorgingsproducten niet. die koop ik daar wel.

Het jammere is dat ik heeeel veel spulletjes wat ik van div. mensen had gekregen en ik zelf in de loop v.d. tijd bij elkaar had gespaard niet mee kan nemen. Waaronder 2 muppet-handpoppen, kijken of die nog in m'n handbagage kunnen. Maar veel heb ik wel mee hoor.

De Laatste tijd heb ik veel tijd besteed aan lesvoorbereidingen. Heb heeeeel veel lesideeën in m'n laptopje, zowel op Engelse taalgebied als spelletjes, knutselideeën, liedjes etc. Ook wil ik veel dansen met de kids.
En...natuurlijk mijn recycle-haakproject. Haken met de plastic tassen wat daar zo'n groot milieuprobleem is. Ik heb 145 haaknaalden verzameld die meegaan. Bij elkaar 1½ kg. Heb mezelf leren haken met plastic (kon uberhaubt nog niet haken), en wat voorbeeldjes gemaakt. Ik hoop dat het allemaal lukt. Ik ga m'n best doen.

en...ik heb er zin in!!!

O ja willen jullie NIET op de facebook-knop drukken! ik wil niets op facebook hebben van mijn reis.


  • 21 November 2012 - 21:28

    Iris :

    Jaaaa! Heel veel plezier!
    We gaan je volgen!
    xx Iris

  • 22 November 2012 - 09:09

    Marianne Greeve:

    Dag Ingrid,
    wat byzonder dat jij bijna hetzelfde gaat doen als ik! Wie weet, ontmoeten wij elkaar op Bali wel ergens, dat lijkt me heel leuk. Ik ben reuzebenieuwd naar jouw verhalen, en zou wel ervaringen willen horen waar ik wat mee kan, bijvoorbeeld wat handig is om wel/niet mee te nemen. Misschien kunnen we van tevoren nog even contact hebben? Ik ben ook op facebook te vinden, daar zou je een berichtje achter kunnen laten.
    Heel veel succes met de laatste voorbereidingen, en ik blijf je zeker volgen!

  • 22 November 2012 - 09:09

    Marianne Greeve:

    Dag Ingrid,
    wat byzonder dat jij bijna hetzelfde gaat doen als ik! Wie weet, ontmoeten wij elkaar op Bali wel ergens, dat lijkt me heel leuk. Ik ben reuzebenieuwd naar jouw verhalen, en zou wel ervaringen willen horen waar ik wat mee kan, bijvoorbeeld wat handig is om wel/niet mee te nemen. Misschien kunnen we van tevoren nog even contact hebben? Ik ben ook op facebook te vinden, daar zou je een berichtje achter kunnen laten.
    Heel veel succes met de laatste voorbereidingen, en ik blijf je zeker volgen!

  • 22 November 2012 - 10:04

    Inkie :

    LIEVE ALLEMAAL,
    ALSJEBLIEFT NIET OP DE FACEBOOKKNOP DRUKKEN. ik wil helemaal niets op facebook hebben wat ik allemaal doe op Bali enzo!!!! (weet niet hoe ik die knop eraf moet halen...)

  • 22 November 2012 - 16:28

    Thilly:

    geweldig spannend, Ing', wat er staat te gebeuren.....! je bent er helemaal klaar voor! bewonderenswaardig vind ik het, en toppie dat je ons zo op de hoogte kan houden. een hele belevenis gaat dat worden.
    jalan baik-baik, nona manis, heel veel plezier en succes toegewenst..!! wij- als Bunga Mas- gaan je nog zien a.s. maandag en zullen dan de roti kukus alle eer aan doen hoor, haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inkie

Eindelijk is het dan zo ver. Van kinds af aan heb ik een droom. Eindelijk wordt die droom werkelijkheid. Ik ga 3 maanden vrijwilligerswerk doen met kinderen op Bali. I.i.g. bij Yayasan Widya Guna te Bedulu. Dat ligt dicht bij Ubud in het midden van Bali, Indonesië. Het is een learningcentre/kindertehuis voor kansarme kinderen. Er zijn ongeveer 90 kinderen verdeeld over 3 groepen in de leeftijd van 5 t/m 18 jaar. Ook zijn er gehandicapte kinderen. In deze yayasan blijven maar iets van 6 kinderen die geen thuis hebben slapen, dus het is voornamelijk een learningcentre. Ik ga o.a. daar Engelse les geven. En wat er verder voorhanden is, o.a. het aanleren van haken met plastic tasjes (wat een milieuprobleem is daar) etcetc En dec. 2015 ben ik er weer. Dit keer voor 3 maanden en daarna 1 maand vakantie. Ik ga voornamelijk handvaardigheid geven voor het winkeltje wat ik vorige keer op het terrein heb geopend. De kinderen kunnen daar hun zelfgemaakte handvaardigheidsdingen verkopen aan toeristen die langskomen. De helft gaat naar het kind zelf en de andere helft in de materialenpot

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 14213

Voorgaande reizen:

12 December 2015 - 09 April 2016

Vrijwilligerswerk 2015/2016

28 November 2012 - 27 Februari 2013

vrijwilligerswerk in Bali

Landen bezocht: