Selamat tahun baru (gelukkig nieuwjaar) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van inkie - WaarBenJij.nu Selamat tahun baru (gelukkig nieuwjaar) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van inkie - WaarBenJij.nu

Selamat tahun baru (gelukkig nieuwjaar)

Door: Inkie65

Blijf op de hoogte en volg inkie

06 Januari 2013 | Indonesië, Ubud

Allereerst allemaal een heel gelukkig en goed 2013. en ook nog bedankt voor jullie leuke reacties bij de verslagen!

Met oudnieuw ben ik een lang weekend naar Annerie geweest die een huisje in Candi Dasa aan de Oostkust heeft. Lekker 4 dgn vrij. Bij een hotel in de buurt kon ik zwemmen en we zijn ook samen met een bootje naar het strand Pantai Putih geweest. En als ontbijt....echt bruin brood van de Duitse bakker en chocopasta hihi...
Maar ik heb ook nog een beetje gewerkt want 4 leraressen van een school voor gehandicapten bij Candi Dasa in de buurt wilden het haken met plastic leren.

Met oudnieuw gingen we eerst eten met een Balinese familie op het gras bij zee. Lekker gewoon met het handje eten. Daarna gingen Annerie en ik naar een soort discotheek waar een liveband speelde. Tegen 00.00 zijn we terug naar het "strand" gelopen om naar het vuurwerk te kijken maar het was niet zoveel en ook niet zoveel mensen, de Balinezen zelf lagen al te slapen. (later hoorde ik dat in Bedulu de Balinezen tot laat op waren en veel vuurwerk afstaken)

In Candi Dasa ben ik ook naar de naaister geweest, die al eerder 2 kebaya's voor me maakte (trad. blouse). Die uit 2009 is te krap geworden en wilde ik laten vermaken. Stom genoeg had ik 'm vergeten mee te nemen, hij hing nog in Bedulu in m'n kamer. Wel maakt ze een sarongrok van de stof die ik eerder kocht. In een winkeltje heb ik ook een nieuwe kebaya gekocht. Een hele mooie bordeauxrode die perfect bij de sarongrok past. Ook weer een nieuwe sarong .

Na de 4 vrije dagen was ik toch weer blij om terug in Bedulu te zijn oftewel Yeh Puluh het gedeelte erbij waar ik zit. Het is hier zo heerlijk rustig, geen geraas van verkeer enzo. (Bedulu zelf wel hoor)

Ik heb voor het eerst wat kleding naar de laundry gebracht. Ik kreeg het met de hand echt niet meer goed schoon, ook omdat ik alleen koud water heb. Ze tellen het per kledingstuk. Voor deze keer was ik 10.000 rp. kwijt, E 0,80 !

Ook heb ik toch maar een regencape gekocht, een gifgroene haha...! Het regent nu steeds meer en ook onverwachts en langere buien. Gisteren waren Brechje en ik in Gianyar (grotere stad hier in de buurt) begon het hard te regenen, had wel een paraplu maar als je terug achterop een scooter wilt, gaat dat moeilijk natuurlijk.

Het plastic haakproject op school gaat als een speer. Ik heb groep D (oudste groep die nu 3 lessen hebben gehad) het inmiddels ook aan groep C (m'n eigen normale groep) laten aanleren. Ik lette goed op dat ze het goed uitlegden en niet te veel uit handen namen. Als ik hier niet meer ben moet het project immers wel doorgaan dus ze moeten het elkaar kunnen aanleren. En groep C zat te springen om het te leren en ook zij hebben allemaal het werk mee naar huis. De kinderen van groep D zijn echt niet meer te stoppen aan het einde van de les. Ze hebben al veel af ook. Het leuke is ook dat een meisje 2 tasjes in haar moeders "winkeltje" heeft gehangen om te verkopen.. Ben echt trots op ze!

  • 06 Januari 2013 - 18:24

    Kiki:

    Ingrid ik vind het fijn voor dat je het naar je zin hebt en dat jouw project zo goed loopt.
    Groetjes,Kiki.

  • 07 Januari 2013 - 04:48

    Thilly:

    selamat tahun baru, Ingrid! jij ook de allerbeste lieve wensen vanuit J'dorp. geweldig dat je project zo'n succes is. you're a blessing, honey! veel plezier & succes verder en ik kijk al weer uit naar je volgende journaal. dikke knuffels van ons allemaal -xxx-

  • 08 Januari 2013 - 12:49

    Marianne:

    Hallo Ingrid,
    Ik wens je een gezond,gelukkig en reislustig 2013 toe. Ik ben inmiddels 2 dagen thuis en verlang alweer naar Yayasan naar de kindjes! Oh wat was het leuk en wat heb ik genoten van alles. Jij mag er nog een paar weken zijn. Geniet ervan! Is er al een nieuwe vrijwilliger gekomen? Doe Britta de groeten en voor jou nog een gezellige tijd toegewenst.Doe Ketut en Noyman ook de groeten.
    Pas goed op je zelf. 19 januari 2013; voor jou en Jitske hoogtepunt!!!
    ps ik heb Annerie defoto's gestuurd
    lieve groetjes,
    Marianne

  • 09 Januari 2013 - 21:24

    Rene:

    Keang Kheaw Waan Look Chin Plaa

  • 11 Januari 2013 - 21:05

    Betsy Laagland :

    Hee Ingrid

    Wat leuk dat je zo geniet daar en wat doe je het goed wat dat plastic haken in ieder geval en leuk van die sarong en kabaya. Jij ook nog gelukkig nieuwjaar een beetje laat maar ik zit nog even in de lappenmand maar dat komt wel weer goed
    Fijne tijd nog daar en geniet ervan
    Liefs Betsy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inkie

Eindelijk is het dan zo ver. Van kinds af aan heb ik een droom. Eindelijk wordt die droom werkelijkheid. Ik ga 3 maanden vrijwilligerswerk doen met kinderen op Bali. I.i.g. bij Yayasan Widya Guna te Bedulu. Dat ligt dicht bij Ubud in het midden van Bali, Indonesië. Het is een learningcentre/kindertehuis voor kansarme kinderen. Er zijn ongeveer 90 kinderen verdeeld over 3 groepen in de leeftijd van 5 t/m 18 jaar. Ook zijn er gehandicapte kinderen. In deze yayasan blijven maar iets van 6 kinderen die geen thuis hebben slapen, dus het is voornamelijk een learningcentre. Ik ga o.a. daar Engelse les geven. En wat er verder voorhanden is, o.a. het aanleren van haken met plastic tasjes (wat een milieuprobleem is daar) etcetc En dec. 2015 ben ik er weer. Dit keer voor 3 maanden en daarna 1 maand vakantie. Ik ga voornamelijk handvaardigheid geven voor het winkeltje wat ik vorige keer op het terrein heb geopend. De kinderen kunnen daar hun zelfgemaakte handvaardigheidsdingen verkopen aan toeristen die langskomen. De helft gaat naar het kind zelf en de andere helft in de materialenpot

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 14211

Voorgaande reizen:

12 December 2015 - 09 April 2016

Vrijwilligerswerk 2015/2016

28 November 2012 - 27 Februari 2013

vrijwilligerswerk in Bali

Landen bezocht: