Sampai Jumpa Lagi (tot ziens) - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van inkie - WaarBenJij.nu Sampai Jumpa Lagi (tot ziens) - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van inkie - WaarBenJij.nu

Sampai Jumpa Lagi (tot ziens)

Door: Inkie65

Blijf op de hoogte en volg inkie

10 December 2015 | Indonesië, Seminyak

Hallo allemaal
Mijn 1e verslag. Degenen die vorige keer mijn reisverslagen al ontvingen weten inmiddels hoe het werkt. Voor de nieuwe mensen onder jullie: de oude verslagen en foto’s van mijn vorige reis in 2012/2013 staan ook nog op deze pagina dus mochten jullie je vervelen...

Ik had nooit gedacht dat ik weer terug kon gaan naar Yayasan Widya Guna in het kleine dorpje Bedulu op Bali.
Je bent terug......en dan mis je ze, ook 3 jaar later nog. En bovendien, ik had daar wat opgezet wat ik nog meer vorm wilde geven. Het haken met plastic (milieuproject) en het daarna het winkeltje waar de kinderen hun zelfgemaakte spulletjes kunnen verkopen. Maar....dit heb ik toen pas in mijn laatste 3 weken opgezet en pas op mijn allerlaatste dag openden we het winkeltje.

Ik heb vernomen via facebook en verhalen dat het aardig loopt met dat winkeltje.
Er gaat 80% naar het kind wat het product gemaakt heeft (voor scholing etc) en 20% naar de materialenpot. Maar........ideeën....daar zaten/zitten ze om te springen....Regelmatig hield ik wel contact en af en toe stuurde ik wel wat ideetjes door maar toch……In December kreeg ik van Nyoman de leidster van het project de vraag wanneer ik terug kwam: We need you for the project”schreef ze. Natuurlijk een eer dat ze dat vraagt maar…..het kon niet….geen geld, een zieke vader en 2 katten……Maar nu is dat allemaal veranderd, geen leuke dingen maar…..nu kan ik dus wel terug naar de yayasan…..

Ik ben enorm benieuwd naar alles, er zal veel veranderd zijn, de kinderen zijn 3 jaar ouder en kinderen veranderen snel. Ik kijk er naar uit om iedereen weer te zien. En om heerlijk in het kleine dorpje Bedulu zonder toerisme te zitten.

Ik zet NIETS op Facebook (vanwege veiligheid), en ik wil vragen of jullie dat ook niet willen doen. Het volgende verslag komt begin volgende week. Daarna 1x in de 1,5 a 2 weken denk. Afhankelijk ook van de internet verbinding. Ik ben nu betaald VIP-lid op deze website. Dit betekend dat de foto’s groter te zien zijn (je kan gewoon op de rechter-of linkerkant klikken voor de volgende) en mag meer plaatsen. En….ik kan nu ook video’s plaatsen indien dat lukt.

Zaterdagavond vertrek ik, zondag ’s nachts kom ik aan en dan 9 april ben ik weer terug. 3 maanden vrijwilligerswerk, 1 maand vakantie.

Website yayasan= www.yayasanwidyaguna.org
Website hoofdproject: www.stichtingwins.nl

Adres voor eventuele post (duur 4 a 6 weken) (leuk!!)
Wats app doet het gewoon via m’n gewone Nederlandse tel.nummer. Voor alle andere dingen heb ik een Ind. Telefoonkaart en dus een ander nummer. (voicemail staat uit!)

*Adres =
Yayasan Widya Guna
Ingrid Meijerink
Jln Yeh Pulu,
Bedulu,Gianyar,
Bali Indonesia

Maar eerst nog........m’n koffer pakken......oeps.....(dat willen jullie niet zien haha)

  • 11 December 2015 - 00:41

    Rebecca:

    Hoi Ingrid,

    Nogmaals een hele fijne reis. En veel werkplezier :-)

    Gr. Rebecca

  • 11 December 2015 - 08:08

    Chris:

    hey Ingrid , wens je een goede reis , geniet van je verblijf in Bali en van de kinderen , en wie weet zien we elkaar daar , wij hebben een verandering gedaan in onze vakantie en verblijven nu vanaf 11/1/2016 tot 15/1/2016 in UBUD i.p.v.jimbaran
    wij nemen ook een telefoonkaart dus als je wil kan ik het nr altijd doorsturen

    groetjes
    chris

  • 11 December 2015 - 09:11

    Marianne Sluiter:

    Hoi Ingrid,
    Ik wens je een voorspoedige reis en hoop met grote regelmaat van jou verslagen te mogen genieten.
    Wat ik persoonlijk ook erg leuk zou vinden zijn wat foto's van het landschap daar zodat we ook bij jou verhalen een idee kunnen krijgen van hoe het daar is.
    Geniet van je terugkeren en succes met je projecten,
    Groetjes Marianne

  • 11 December 2015 - 09:18

    Yvonne:

    Hoi Ingrid,

    Ik wens je een prachtig mooie reis en een veilige vlucht toe en dat je maar vele mooie herinneringen daar mag gaan opbouwen voor de toekomst. Geniet van wat je al zo lang zo graag wil doen en maak er een onvergetelijke reis van!
    Ik kijk uit naar je reisverslagen :). Voor nu nog veel plezier met de voorbereidingen en untuk tanduk (tot ziens :)).

    Liefs,

    Yvonne


  • 11 December 2015 - 09:26

    Barbara:

    Ing..geniet, geniet, geniet! Je gaat weer naar de plek waar je hart ligt. Een hele goede reis en enorm veel plezier gewenst van ons beiden! Enne... vergeet die heerlijke lavendel spritzer niet! Ik kijk uit naar de foto's en verslagen.

  • 11 December 2015 - 14:15

    Thilly:

    hoi Inkie...tof dat we je reis weer kunnen volgen en meebeleven...! succes met de bagage, goede vlucht en alle plezier, succes en zegen toegewenst. dikke polo X

  • 11 December 2015 - 23:07

    Patrick PhotoSPURS:

    Lieve Inkie,

    Allereerst wems ik jou een goede overtocht naar één van de mooiste plekken op aarde : Bali ... Voor mij een echte "pulau intan". Ik was er in 1990 en 1991. Dit lieflijke paradijs heeft een onuitwisbare indruk op mij gemaakt. Wat fantastisch, dat jij dit bijzondere werk kan doen, lieverd. Ik ben vereerd dat je mij met je verslagen en foto's deelgenoot maakt van jouw prachtige levensavontuur. Cium, Pat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

inkie

Eindelijk is het dan zo ver. Van kinds af aan heb ik een droom. Eindelijk wordt die droom werkelijkheid. Ik ga 3 maanden vrijwilligerswerk doen met kinderen op Bali. I.i.g. bij Yayasan Widya Guna te Bedulu. Dat ligt dicht bij Ubud in het midden van Bali, Indonesië. Het is een learningcentre/kindertehuis voor kansarme kinderen. Er zijn ongeveer 90 kinderen verdeeld over 3 groepen in de leeftijd van 5 t/m 18 jaar. Ook zijn er gehandicapte kinderen. In deze yayasan blijven maar iets van 6 kinderen die geen thuis hebben slapen, dus het is voornamelijk een learningcentre. Ik ga o.a. daar Engelse les geven. En wat er verder voorhanden is, o.a. het aanleren van haken met plastic tasjes (wat een milieuprobleem is daar) etcetc En dec. 2015 ben ik er weer. Dit keer voor 3 maanden en daarna 1 maand vakantie. Ik ga voornamelijk handvaardigheid geven voor het winkeltje wat ik vorige keer op het terrein heb geopend. De kinderen kunnen daar hun zelfgemaakte handvaardigheidsdingen verkopen aan toeristen die langskomen. De helft gaat naar het kind zelf en de andere helft in de materialenpot

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 14192

Voorgaande reizen:

12 December 2015 - 09 April 2016

Vrijwilligerswerk 2015/2016

28 November 2012 - 27 Februari 2013

vrijwilligerswerk in Bali

Landen bezocht: